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Em Portugal, fala-se tanto de crédito à habitação que é muito fácil achar-se que o tema é simples e que qualquer busca online nos prepara para a sua contratação. Mas isso não é verdade.
Read moreA isenção da comissão de amortização antecipada nos créditos à habitação com taxa variável termina já a 31 de dezembro de 2025.
Read moreO crédito à habitação tem vindo a registar uma trajetória histórica, com os dados mais recentes do Banco de Portugal a confirmar um crescimento continuo ao longo dos últimos 21 meses e a carteira a
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Complementary information to the Credit Intermediation activity
Rua João Villaret, 226 Rana
2775-341 Parede
Portugal
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Portugal
Civil Liability
Mortgage Credit
HISCOX SA - 2550086
Valid from until
Consumer Credit
HISCOX SA - 2549453
Valid from until
Lenders with a binding agreement
-
ABANCA PORTUGAL S.A.
-
BANKINTER, SA - SUCURSAL EM PORTUGAL
-
BBVA Instituição Financeira de Crédito S.A.
-
BANCO BPI, SA
-
CAIXA GERAL DE DEPÓSITOS, SA
-
NOVO BANCO, SA
-
BANCO SANTANDER TOTTA, SA
-
UNION DE CRÉDITOS INMOBILIÁRIOS, S.A., ESTABLECIMIENTO FINANCIERO DE CRÉDITO (SOCIEDAD UNIPERSONAL) - SUCURSAL EM PORTUGAL
-
UNICRE - INSTITUIÇÃO FINANCEIRA DE CRÉDITO, SA
Conflict Resolution Centres
- CNIACC - Centro Nacional de Informação e Arbitragem de Conflitos de Consumo
- CACCL - Centro de Arbitragem de Conflitos de Consumo de Lisboa
Value restriction
The Credit Intermediary is forbidden from receiving or delivering any sums related to the formation, execution and early performance of credit agreements, under the terms of article 46 of Decree-Law no. 81-C/2017 of 07 July on the Legal Framework of Credit Intermediaries.
Supervisory Entity
Credit Intermediation activity is subject to supervision by the Bank of Portugal (website: www.bportugal.pt )
Mortgage and consumer credit related services
- Presentation or proposal of consumer credit agreements
- Consumer support, by carrying out preparatory acts or other pre-contractual management work in relation to credit agreements which have not been presented or proposed by them
- Conclusion of credit agreements with consumers on behalf of creditors
- Consultancy services
Make a complaint
In the event of a complaint, it must be submitted in the following ways:
- By filling in the complaints booklet, available at www.livroreclamacoes.pt
- Directly to the Bank of Portugal, by letter or via the website www.livroreclamacoes.pt
- Complaints can also be made in person at the company's address.